Zamiast owsianki – kokosowy bulgur

Mój plan na najbliższy miesiąc przedstawia się następująco: tydzień na Roztoczu, jeden dzień w Warszawie, jeden dzień w Madrycie, trzy tygodniu na Kubie – wyspie jak wulkan gorącej ;) Dziś rozpoczynam swoją wielką podróż i jestem podekscytowana jak nie wiem co.

Choć spakowałam tylko najważniejsze rzeczy to mój plecak wydaje się być wyjątkowo ciężki. A i tak nie wzięłam wszystkiego co chciałam. Ciągle biję się z myślami, czy wziąć lustrzankę analogową, albo może jeszcze jedną książkę. Patrzę na swoje dwa zakwasy mając nadzieję, że mój mąż zaopiekuje się nimi dobrze i nie zagłodzi na śmierć. Że będzie pamiętał o regularnym podlewaniu ziół. To mój pierwszy samodzielny tak długi wyjazd. W głowie mam pełno katastroficznych scenariuszy, ale koniec końców wiem, że będzie genialnie. Jak może nie być? Pięć koleżaneczek, gorące plaże, rum, cygara, salsa. ;)

Zanim wyruszę na pociąg podzielę się z Wami przepisem, który ostatnio odmienił moje śniadania. Nie da się ukryć, że ostatnio jem dużo kaszy bulgur. Bardzo odpowiada mi jej smak – o wiele bardziej wyrazisty od chociażby kus kusu. A do tego ma mnóstwo błonnika i niski indeks glikemiczny. Doskonale nadaje się więc na śniadanie i tak też ją ostatnio jadam. Zamiast owsianki. Lekko podgotowaną w mleku. Albo tak jak radzi Heidi Swanson w Super Natural Every Day  – w mleku kokosowym z dodatkiem skórki z cytryny, miodu i migdałów…

240 ml mleka kokosowego

355 ml wody

140 g kaszy bulgur

1/4 łyżeczki soli

1,5 łyżeczki maku (zapomniałam)

skórka z 1 cytryny lub limonki

miód

płatki migdałowe

Do garnuszka wlej wodę i mleko kokosowe,. Doprowadź do wrzenia, wsyp bulgur, dodaj sól. W zależności od grubości użytej kaszy gotuj przez kilka – kilkanaście minut, do momentu aż bulgur wchłonie większość wody, ale zachowa swoją jędrność. Dodaj skórkę z cytryny, mak i miód. Wymieszaj. Podawaj niezwłocznie, posypany płatkami migdałowymi, ze świeżymi owocami.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>