Chia, owoce lasu i mandarynki

Jakiś czas temu popełniłam artykuł dla portalu Hello Zdrowie, w którym możecie znaleźć trzy propozycję na zastosowanie ziarenek chia inne niż pudding kokosowy ;) Jakoś tak po drodze szalenie polubiłam się z chia i co jakiś czas znajduję dla nich nowe zastosowanie. O dziwo. Za chwilę zmieszam mleko migdałowe z wodą kokosową i odrobiną wody różanej, dodam nasionka zmielone migdały, pewnie też łyżkę tahiny i odstawię to na noc do lodówki. Myślę, że może wyjść z tego coś bardzo przyjemnego… (W zasadzie to nie mogłam się powstrzymać i zamieszałam swoje jutrzejsze śniadanie już teraz. Po pierwszych oględzinach smakowych mam podejrzenia, że będzie to najpyszniejsza rzecz, jaka powstała kiedykolwiek przy udziale nasionek chia. Jednak aby mieć pewność, muszę poczekać do rana. Ostatnimi chwilami na podium może się więc cieszyć inny deser śniadaniowy, którym z wielką przyjemnością dzielę się dziś z wami. )

Lato się skończyło, ale może macie w swoich zamrażarkach jego wspomnienia zamrożone w plastikowych woreczkach. Maliny, truskawki, jagody, jeżyny,,, Najlepiej wszystkiego po trochu. A jeżeli nie, to możecie tak jak ja, kupić mieszankę mrożonych jagód.  Poddusiłam ją lekko z odrobiną cukru, a ponieważ owoce finalnie bardzo zgęstniały, rozluźniłam je odrobiną soku z manadarynek, który bardzo ostatnio lubię za ten zgrzyt, którego brakuje pomarańczom. Magiczne chia gęstawy kompot magicznie przemieniły w lekką leguminę. Łyżka gęstego jogurtu tylko podostrzyła smaki. Wiem jak ciężko dostać prażone ziarna kakaowca, sama przywiozłam je do domu jako trofeum z NY. Można zastąpić je wówczas odrobiną startej, ciemnej czekolady, której gorycz przyłączy się do pozostałych smaków. Można dać podprażone orzechy, żeby coś tam chrupało. A najlepiej i jedno i drugie, w wersji de luxe ;)

_MG_3072

Pudding z chia i owoców lasu (2 porcje, ale tak naprawdę 1 ;)

300 g mrożonych owoców (truskawki, jagody, jeżyny, maliny)

2 łyżeczki cukru

1/3 szklanki soku z mandarynek (można pominąć lub zastąpić pomarańczowym lub cytrynowym)

4 łyżki nasionek chia

2 łyżki jogurtu, prażone ziarna kakaowca (do podania)

Owoce wsyp do garnuszka. Dodaj cukier i wymieszaj. Wstaw średni ogień i duś owoce przez kilkanaście minut, aż puszczą sok, rozpadną się a pod koniec zgęstnieją. Lekko przestudź. Wlej sok z mandarynek i nasionka chia i dobrze zamieszaj. Sprawdź, czy pudding jest wystarczająco słodki. Schowaj do lodówki przynajmniej na 5 godzin, mieszając w tym czasie przynajmniej dwa razy.

Rano przełóż pudding do naczynek, udekoruj łyżką greckiego jogurtu. Posyp prażonymi ziarnami kakaowca.

Smacznego!

_MG_3063

3 thoughts on “Chia, owoce lasu i mandarynki

  1. Nigdy jeszcze nie próbowałam tych nasionek… A to śniadanie wygląda pysznie!

  2. Czy nasionka trzeba wczesniej namoczyc w wodzie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>